2009

Tar idén från en annan att sammanfatta året vad som hänt. Inlägget kan verka långt men det är mest bilder.

Klicka på bilderna för att se dom större och med bättre skärpa!

Januari: Emma fyllde 23 och farsan 49 år (50 årsfest nu i januari som kommer alltså!). Sen skoteråkning och bandy givetvis.



Pappa

Emma (lär döda mig om hon ser bilden, hehö)

Februari: Inget särskilt. Bara bandy och skoteråkning.



Mars: Jag och Kicke var ner till Globen, Stockholm och såg på Metallica. Stog längst fram.



April: Jag fyllde 20 och hade 20-årsfest i Lögdö.


Maj: Metallica-konsert nummer 2 i Globen. Tog bilen ner med Kicke den här gången. Sittplats nu. Dessutom åkte jag in på sjukhuset morgonen efter och opererade överkäken. Bara flytande käk i ett par veckor efter det.


Kicke på puben

Kirk

Jag efter operationen.

Juni: Jag tog studenten, mor fyllde 50, midsommarafton, Peace and Love och hasse fyllde 20.

Student
Mamma på min skoter.
Mamma på min skoter

Peace and Love

Jag och Hasse på Oscars på en studentfest för 2 år sen.

Juli: Metallica-konsert nr 3(!). Jag, Christoffer, Emil och Josse åkte ner till Hultsfred och såg Metallica igen. 3:e gången samma år för mig och Kicke. Träffade även Larssa där nere. Sen rykte jag in i Lumpen.

Larssa

Metallica

Jag

Augusti: Linnea fyllde 20. Lyckades knipa en dator och skicka en liten present för gammal vänskaps skull :). Sen fortsatte vi att slita i värmen i lumpen. Dessutom hoppade jag fallskärm. Satan vilken upplevelse!

Jag och Linnea nyår 07-08.

Jag, Mats och klingerfjärden.

September: Våran pluton i Lumpen var till Kiruna en vecka och då passade vi på att bestiga Kebnekaise och även ta med en 8cm Granatkastarpjäs upp dit.


Jag på toppen av Keb.

8cm GRK.

GRK Plut -09

Utsikt

Oktober: Micke fyllde 18 och det var besökshelg hos oss i lumpen då mamma, Jonas, Marie och Roffe kom upp till Boden och hälsade på.

Micke för ett par år sen.

Jag håller i en granat på Besökshelgen.

November: Just ja. Det var då vi hade den förbannade bandsvagnsförarutbildningen. Tråkigt som bara den!

Myr.

December: Bitte fyllde 40 år och hade fest i Rolandsbacke och dessutom har vu ju haft jul och strax nyår. Sen har vi haft SIB(Stri i bebyggelse), Bataljonsövning och plutonsfest i Lumpen.

12cm pjäs under övning.

Jag under SIB.

Larsson och Jag.

Det var 2009 det. Ser fram emot andra halvan av 2010 så man muckat från lumpen och blir anställd som antingen soldat eller civilt. Då börjar man även tjäna riktigt med pengar! Flyttlasset kanske t.o.m går upp till Boden. Vem vet?

De flesta kort ligger redan uppe på facebook ifall ni vill kika mer där.

Nu ska jag se på "G.I. Joe".

Släng gärna in nån kommentar om det du känner igen dig från inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0