40-årsfest i Rolandsbacke

Ja, igår så var det min morbrors fru Britt-Marie som fyllde 40. Alla samlades i lokalen i Rolandsbacke kl 16 och sen åt vi och sjöng en del och drack givetvis. :D Fler bilder från festen finns på facebook.



Kul att träffa halva släkten då man ändå är hemma. Jag träffar ju inte så många hemifrån nuförtiden. Inte lika ofta som förr åtminstone. På nåt vis lyckades Jonnhy och hans tjej övertala mig att gå på en "parmiddag" med dom och en kompis till hans tjej som dom hade tänkt para ihop med mig. Vi får ju se hur det slutar. Jag ska aldrig gå med på nåt i fyllan, haha.

Idag åker jag tillbaka upp till Boden igen. Vi ska ha Bataljonsövning och vara i fält 6-7 dagar så det blir ingen hemresa i helgen utan den spenderas i tält. Vi ska skjuts skarpa 12cm 59C granater. Dom kan explodera redan i eldröret tydligen så vi måste ta skydd i värn bakom pjäsen. Det låter ju väldigt tryggt och säkert, haha. Men nu är det bara att kötta på i 2 veckor.

Nästa onsdag (Vecka 51) så har vi plutonsfest och dagen efter så åker vi hem och är hemma ända till 11 januari. Fan vad nice med 3 veckors lov, julafton, juldagen, annandagen, nyårsafton och resa med Cinderella till Åland med familjen. Det kommer bli ett helt sjukt jullov! Bara det kommer någon snö hemma också för det sista jag vill komma hem till är en grön jul då det finns snö i Boden.

För övrigt så ska jag till sjukhuset dagen efter jag kommer hem, den 18 december alltså. Då ska dom röntga käften på mig igen och se hur läkningen i käken efter operationen går. Sen så hoppas jag att preliminärt få ta bort tandställningen den 21 december. Kommer må så jävla bra under jul om jag får plocka ut skiten då. :D

Nu ska jag kanske ta och göra någon nytta. Bussen till Boden går om ca 4 timmar så vi hörs den 17 december.

Trevlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0