Bataljonsövning, plutonsfest och lov!

Home, sweet home! Jag har inte varit hemma sen den 6:e för hela bataljonen har varit ute i fält och övat. Vår pluton sov i fält från den 7:e till den 14:e december och vi har haft skarpa stridsövningar i början av vecka och sen har vi skjutit 12 cm granater också. Det finns väl inte så mycket att berätta om bataljonsövningen förutom det och att det är massa legendarer man gör lumpen med, haha. Som vanligt så finns bilder och filmer från veckan på facebook.



När vi kom tillbaka från fält var det vård av vapen, förläggning och fordon. Jag hatar att smörja bandvagnarna. Sen på onsdagen så fick vi prova på att valla och åka längdskidor. Jag hann bara valla en skida så det gick väl inte så bra att åka sen. Kallt som fan var det iaf. Efter det så var hela plutonen och befäl till en lokal på andra sidan Luleälven och drack och umgicks. Riktigt trevligt och som vanligt så händer det lite roliga grejer men det tar jag inte svart på vitt. :)



Jag kom hem igårkväll och nu kommer jag vara hemma ända till den 10:e januari. Skönt som fan!

I helgen blir det troligtvis lugnt. Jag kanske skjutsar Emma med hennes bil. Ser fram emot att fira jul med större delen av släkten till veckan sen utgång på juldagen och annandagen blir det nog till att se på Söråker - Selånger på IP. Det blir mycket nu på lovet. Nyår ska firas också sen ska man en sväng till Åland.

Hörs senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0