Ingen premiärtur idag

Sov till 11 idag och låg kvar någon kvart för att njuta lite till sen gick jag och gjorde upp en brasa för att det var -20 ute och +15 inne bara. Medans jag var och hämtade ved så ringde Micke och va på väg hem från Birsta. Han ville att vi skulle ut och åka skoter så han kom och hämtade mig och vi åkte till Torsboda och tankade upp någon dunk var. Väl hemma så gick inte skoten igång på 30 drag så jag tog lös och hällde i lite "färsk" bensin i cylindrarna då gick den igång fast men suger inte bensin från tanken utan man måste prima hela tiden för att den inte ska dö så det blev ignen åkning idag. Får se om det är någon skit eller nåt i förgasaren eller om det är någon ispropp. Har inte startat den sen midsommarafton tror jag.



Grannen som bor på campingen nedanför här kom upp igår och ville ha hjälp av mig att ta fram hennes skoter och ev. starta den för hon ska skiljas och flytta till Söråker och hon ska få ha skotern här då under tiden ås jag tänkte ta min skote dit idag och fixa det men det får väl bli imorrn eller nåt. Skulle ju kunna ta sparken och dra dit nu men nu börjar det bli mörkt så det får väl bli imorrn istället.

Fixa skotern min och hjälpa henne med sin imorrn alltså. Städa skulle man behövt också. Och slå in julklappar men det tror jag att jag ska göra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0