Julafton, juldagen och annandagen.

Jag tänkte reflektera julen lite.

Julafton så var jag bara hemma till kl 4 och väntade på att vi skulle åka iväg till min morbror (Pelle) och fira jul där med Mammas sida av släkten. Vi umgicks väl där några timmar och delade sen ut presenter. Jag blev väldigt nöjd över presenter jag fick av Mormor och morfar iaf. Såhär skrev Mormor på kortet jag fick:

"God Jul Andreas! När det är jul brukar man få en julklapp. Och jag kan inte hitta något lämpligare än Morfars älgbössa. Den passar dig bra, det är nog Morfars åsikt om han kunnat bestämma själv. Du är en helschyst kille. Tapper på allt. När du fått licens, kom och hämta den. Lycka till! God jul från Morfar pch Mormor!"

Jag kan ju säga att jag blev ganska rörd. Morfar fick en stroke för några år sen och är inte vid sitt sinnes fulla bruk om man säger så. Det blir lite extra att jaga med Morfars bössa.

Efter vi varit där så åkte min familj hem till oss och umgicks bara vi och bytte julklappar.

Juldagen så är det givetvis utgång och jag va till Kicke först sen gick jag, han och Josse därifrån till Victor L och förfestade där sen åkte vi in till stan. Jag var med Hasse, Aspman, Andre och Bodell. Lite vemodigt gick jag in med dom på Memento där det inte var så mycket folk. Men tydligen var det inte så mycket folk i hela stan huvudtaget förutom på Stadshuset då vad jag hört. Men där var det frågan om spyor överallt och fjortisfylla.

Jaja, vi var på Memento den kvällen iaf och när vi ska ut och dra hem så kommer jag ut och ser Hasse med en polis på var sida om han.

Jag: Kom nu Hasse så drar vi på Max.

Hasse: Nej, jag ska in i fyllecell.

Jag till poliserna: Men skärp er. Han är ju inte full att han behöver åka med er. Jag tar med mig han till Max sen åker vi till Söråker.

Polisen: Nej, han fick för mycket ikväll och ska åka med oss. Gå härifrån!

Jag: Fan vad löjligt! Ja, vi hörs imorrn då, Hasse.

Sen åkte han iväg i en polisbil. Fan vad irriterad jag var. Det verkar som att polisen har en viss siffra som dom måste ta in i fyllecell. Jag gick till Max iaf och träffade Jocke och Mannström sen åkte jag med Viktor K till brorsan och sov där.

Annandagen så var jag upp på IP med Jonas, Marie, Jonas Edlund och Larssa. Vi såg på Söråker - Selånger och det blåste och snöade som bara den. Vädret som är ute just nu är riktigt annandagsderby-väder. Jaja, frusen som man var där och kollade då dom fick stryk med 4-16 så fick man ju i sig varm spetsad glögg och någon öl. Efter matchen gick vi ner till Tjernstigen och åt pizza sen såg vi på Timrå - Modo hos Larssa och där blev jag kvar till kl 8 sen gick jag till Jonas och duschade sen åkte jag med Emma till Rebecca där vi drack och spelade något intima frågor-spel sen åkte vi in till stan och Memento. Jag träffade Micke i stan och han började käfta med mig om att jag var en mes som gör lumpen och att han har bättre utbildning än mig etc. Det verkar som han är avundsjuk på mig för någonting och nu kom det ut i fyllan. Ja gick iaf bara därifrån, tog ut pengar och gick in på Memento.

Nu blir det väl att skotta snart, bara Roffe kommer hem. Enda nackdelen med snö. Får se om man kör en sväng med skotern i veckan.


Bjuder på en bild från -05.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0