ooh vilken dag.

Ja, det började med att imorse så tog jag sparken då till grannen på campingen som jag skulle hjälpa med skotern. Drog fram den och jävlades ett tag med att försöka få igång den då jag tänkte rengöra förgasarma så ser jag att någon saboterat den. Någon hade tryckt i en kvist i bensinslangen från tanken och gömt det lite snyggt. Troligtis är det hennes ex-man. Vi for och hämtade slang hos mig sen satten jag dit den istället och skotern startade lätt. Sen fick jag åka ner dit en gång till för att hon råka köra fast på gräsmattan. Fan, man kan ju tro att vi börja dejta eller nåt, hehö.

Sen fick jag tid till att fixa till min gammskoter också så jag gjorde ren förgasaren på den och tog några vändor på lägdan och ställde sedan undan den så den är startklar då det har blivit riktigt skoterunderlag. 3 dm puder med ingen fast snö inunder är inte bra att åka på om man vill ha en hel skoter.

Efter det så skulle jag, Emma, Jonas, Marie, Farmor och Bernt fira lill-jul hos Pappa och Ciw i Sörberge. Så vi for dit och farsan hällde upp 2 shottar till oss 2 eftersom jag var först där sen åt vi och sen frågade Emma och Jonas vart pappas paket var? "öööh, det tog väl ni?" Nä, det låg kvar hemma i mitt rum oinslaget. En MP3 som vi höll på ladda med musik igår och i samband med det så trodde jag att Jonas tog med sig den men den låg tydligen kvar här. Och den karln har ju rivit ut en digital fotoram ursin kartong här så det är inte så lätt att skilja på saker och ting här runtikring på mitt rum. Så Jonas fick fara och slå in och hämta den. Och jag fick förstås skulden för det.



Vi åt och jag snackade mycket jakt/vapen med Bernt (Farmors sambo) och lite militär-snack. Sen delade vi ut paket och fortsatt och umgås. Och jag åkte hem hit med Emma och tänkte slå in paket med det pallar jag inte att börja med nu så det ska jag göra imorrn. Vi ska ju inte vara på plats i Svarvarböle ändå förrän kl 14.

Nu är jag gravt trött och lite blarig i huvet så nu ska jag strax sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0