En helg i Boden

Ja, då stannade jag kvar i Boden i helgen då. Egentligen för att jag skulle se Hoffmaestro i Luleå men hade inte fått tg på någon biljett som jag trodde va bokad sen länge :/ Men dom hade mer till försäljning fat jag pallade inte att ta bussen till Luleå och chansa för att få en biljett. Ska ju ändå se dom åp Gatufesten i sommar och sen på Luleåkalaset då jag börjat jobba i Boden.

Hursomhelst så var vi ut i Boden både i fredags och igår. På Far East. Mer folk igår och bättre drag och det var ju bra. Också bra att Stockholmarna blev kvar här då de inte får flyga pga vulkanen på Island utan dom har varit kvar och varit med ut.

Jag räknade ut idag att jag har bara 47 dagar kvar i tjänst. Så det är inte så jävla mycket kvar till MUCK! Nu till veckan så ska vi ha bataljonsövning 3 ända tills på lördag. Under bataljonsövningen så ska vi typ inta Boden. Så det kommer bli väldigt mycket strid i bebyggelse som vi nyss haft föregående vecka. Efter det blir det vård och sen ska vi lasta bandvagnar och annat på båtarna i Luleå hamn som ska ner till Skåne. Jag kommer hem den 28:e och efter den helgen så ska vi ner på slutövning i Skåne alltså under hela maj. Så nu är det inte långt kvar :)

Ni får ta och planera någon hemafest eller liknande till den sista april också. Tänkte ta med mig finfrämmande då :)

Nu ska jag ta och dra tillbaka till kasern, vi hörs nästa vecka!


Kommentarer
Postat av: Emma

Snart kommer lillebror heeeem! party party! :D

2010-04-27 @ 01:03:00
URL: http://emmanordinsliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0