Hemma igen efter 19 dagar i Boden.

Jaha, då är man hemma nu i helgen under Valborg då. Sist jag var hemma så gick det att köra skoter. Tänkte sammanfatta de 2 senaste veckorna lite snabbt bara.

I början av förra veckan så skulle vi understödja hela Bataljonens framryckning med GRK:n så då sköt vi ca 15 granater första dagen på övningen. Andra dagen så fick vi bara skjuta torrt och dessutom blev vi överfallna av B-styrkor på en av grupperingsplatserna. I slutet av veckan så skulle vi inta vårat regemente till fots förutom en del förare som fick posta fordon och annat i förläggningen och jag och några andra förare fick stå i väntläge på P% i flera timmar för troligtvis glömde dom bort oss. :/


Där stog vi i ca 5 timmar.

Dagen efter så var det B-styrkornas "Last stand" som skulle tas och givetvis så får en del förare då vårda bandvagnarna och jag blev en av dom. Surt. Så man har inte direkt njutit av att vara förare under Batövningen.




Sen har vi lastat all matriel vi har ungefär på båtar i Luleå som ska ner till Helsingborg för vi har Slutövning i Skåne hela maj.

Jag och Larsson skrev för övrigt på ett kontrakt till en lägenhet i veckan också. Det blev 5rok på 114 kvm. En till kille kommer vara med också. Inglasad balkong och kvällsol. Kommer njuta där i augusti. Blir nog en del fester där, hehe. Flyttar in den 15 juli.

Nu i helgen är jag hemma och firar Valborg. Troligtvis blir det väl till att fira Valborg med släkten verkar det som nu. Dött med hemmafester nuförtiden. Imorrn så tänkte jag nog dra på Bergeforsparken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0