11 Februari. Hemma efter en vecka i Tåme.

Då har man kommit hem igen och fått långhelg. Senast jag var hemma var ju 31:a januari. Eftersom vi har varit i Tåme (ligger några mil söder om Piteå) och övat strid och skjutit GRK 12cm från förra måndagen till den här måndagen så fick vi åka hem idag. Första gången jag åker Länstrafik, annars brukar det vara chartrade bussar.




Sammanfattning sen 1 februari:

Måndag: Vi lastar bandvagnarna på stora trailers som kör dit dom och vi åker buss till Tåme skjutfält.

Tisdag-Onsdag: Vi delar upp plutonen i 2 delar varav den jag var med i fortsätter öva strid de dagarna och dom andra skjuter GRK. Jag bytte ut AK5:an mot KSP58 vilket var mycket roligare...och tyngre, hehe.

Torsdag: Våran tät skjuter 12cm GRK. Jag tror vi sköt mer på en timme än vad dom andra gjorde på 2 dagar, haha.

Fredag. Vi skjuter med 4 GRK pjäser från 2 olika ställen på samma mål.

Lördag: 2 täter igen. Första gången vi sköt med den skarpa spräng 86Z. 8000 kr per granat. Eftermiddagen har vi lite utbildningskontroll av snabbgruppering.

Söndag: Vi snabbgrupperar och gubbar från staben står med klocka och tar tid hur lång tid det tar för oss att bli eldberedda och när första granaten skjuts iväg.

Måndag: Återresa till Boden och vård av vapen/fordon.

Tisdag: Mer vård och Persisk Marknad.

Onsdag: Fältlastning och öva att gå med snöskor.

Torsdag (idag): Skidåkning i Pagla, städning, hemresa.

Det var en snabb sammanfattning av vad vi hållt på med under februari hittills.

Nu i helgen så ska jag först ut med åtminstone Christoffer och Åke imorrn. Sen på Lördag har Farmor 70 årsfest, men tror inte den håller på lika länge som pappas fest. Så man kanske hinner ut en sväng på krogen efter. Ska även försöka hinna en tur med skotern i helgen.




Vill du veta något om vägen du har framför dig, fråga den du möter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0