Hemma en snabbis efter en kall vecka.

Jag åkte hem den här helgen ändå även fast jag egentligen skulle stanna kvar i Boden och gå ut med lite kompisar där med dom bangade så jag åkte hem istället.

Sammanfattning av veckan:

Måndag: Fys och utmarsch till fält.

Tisdag: SIB (Strid i bebyggelse). Olika framryckningssätt på gata.

Onsdag: Eldöverfall på bandvagn och eldunderstöd från bandvagn.

Torsdag: Fortsatt SIB och åter till regementet.

Fredag: Vård/Fys/Helgrutin

Dessutom så hade vi runt -25 grader på dagarna så på natten då vi sov i tält fick vi order om att starta bandvagnarna varannan timme.


Havings istappar från muschen grodde i kylan.

Även Brigad Generalen kom till SIB-byn och snackade lite om NBG osv.

När vi kom tillbaka till kasern i torsdags så blev jag inkallad till befälsrummet till 1:e Sergeanten och Löjtnanten. De frågade hur jag var ställd till om jag ville ingå i NGB 2011 och jag sa att jag ville och jag kommer att ha 1:e Sergenten som gruppchef då och det känns väldigt bra för det är en riktigt bra kille. I övrigt så snackade vi lite om löner och vad folk här hemma tycker om att jag börjar jobba iom militären och kan åka utomlands eftersom 2 svenska soldater nyligen dog.

Jag kommer med största sannolikhet alltså flytta till Boden till hösten för att bli anställd soldat. Först är det fortsatt utbildning till januari 2011 och efter det så är vi i beredskap och om vi behövs någonstans i världen (t ex Afghanistan) så skall vi vara där inom 10 dagar. Det finns stor risk att vi åker till Afghanistan.

Det känns ganska bra faktiskt att man vet att man ska hyra en lägenhet i Boden och jobba där i åtminstonde ett år. Jag får se hur ofta jag kommer hem till Söråker men det blir inte lika ofta som jag kommer hem nu under lumpen iaf. Vill du veta mer får du fråga mig eller läsa mer här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0