Äntligen hemma!

Ännu en vecka i fält har gått och den började med att vi åkte en mil med längdskidor i måndags sen åkte vi ut i fält och sov i tält.

Tisdagen så lämnade vi av en del av plutonen som skulle skjuta 12cm GRK. Övriga åkte på ett annat ställe där vi fick fortsätta skjuta med KSP58 på uppkommande mål efter en väg. Efter det fortsatte vi från bandvagnstaket.

Onsdagen så var det snöstorm så övriga kunde inte skjuta med GRK:n så alla var med och sköt från bandvagnstak med AK5, KSP58 och KSP90 istället. Vi åkte en kort sträcka och sköt på uppresande mål 100m bredvid bandvagnen. En legendarisk sak som hände var att våran Kapten såg lite Orrar (skogshöns) där vi höll till så han lånade Sergeantens AK5 och sköt en med den. Vilken legend, haha.



Torsdagen gjorde vi samma sak och då var det -16 och blåste mycket så då var det riktigt kallt att öva. Våra befäl ville ha lite roligt så dom tog med en Tung kulspruta (TKSP) och sköt någon gång med. Sen åkte vi tillbaka till regementet och började vårda och när vi slutat för kvällen (runt kl 23) så ringde jag farsan och gratulerade han på 50 årsdagen. Jag visste att jag skulle väcka han men det struntade jag i.

Fredagen (igår) så fortsatte vi vårda lite mer och packade inför nästa vecka då vi ska till Tåme (Skellefteå) och skjuta myckte Granatkastare och göra utbildningskontroll. Vore ju kul om man fick GRK-bågen efter det.



Och nu är jag äntligen hemma. Har inte varit hemma sen 11:e januari men nu är det skönt att komma hem. Idag så ska Far ha 50 årsfest och vi barn ska väl dit och hjälpa till att duka osv kanske. Jonas och Emma höll på surra om det så Jonas kanske kommer upp hit snart och hämtar mig. Jag får se om man kanske hinner med en sväng på krogen inatt eller om det kanske blir efterfest någonstans. Kicke höll på surra om att han, Aspman, Hasse och dom skulle ut ikväll. Men någon brukar ju alltid banga en tvådagars. Dom ringde mig typ 8 ggr inatt så det var tur att jag hade ljudlöst.

Imorgon så vet jag inte vad jag ska göra. Troligtvis vara bakis, köra skoter eller handla lite. Vi får se. Jag ska iaf åka tillbaka till Boden runt 16:30.

Nya Bilder

Hörs!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0