Cinderella och ångest

Tänkte sammanfatta lite av hur det var på Cinderella. Resan ner med bussen var lugn, det var bara vi på bussen så vi kunde sitta lugnt och dricka där utan att det skulle vara massa andra folk där. Det vara bara chaufförens 2 döttrar som följde med från Söderhamn också.

Vi kom fram till färjan och fick åka med bussen direkt på och slippa gå igenom terminalen. Sen bytte vi om och åt middagsbuffé vilket var väldigt mättande sen så gick vi på Funclub som var 3 våningar och där spelade det 2 band också. Riktigt bra drag där. När man trodde klockan var 2 så var den bara 12. Festandet höll på mellan kl 21 till kl 4-5 ungefär. Mycket festande! Jag skulle vilja åka iväg igen fast med typ ett kompisgäng isåfall och längre. T ex till Tallin. Muckfest?

Dagen efter så klev vi upp runt 11-12 och åt lunchbuffé sen var vi och handlade lite Tax Free sen gick vi och satte oss i bussen och åkte direkt till Sundsvall. Där hämtade Roffe oss och jag klev av hos Larssa och Jag, han, Foppa, Kicke, Sara, Marie och Angelica va på Railway och där var det ju hyfsat drag. Sen upptäckte jag att jag fick slut på pengar på kontot, hehe. Men har ju mycket cash så får sätta in lite.

Idag kl 16:30 ungefär så kliver jag på bussen upp till Boden igen. Imorrn börjar det igen alltså. Gravt less man är på att åka buss nu. Först i fredag-lördag till och från Stockholm och nu i eftermiddag upp till Boden. 18 timmar buss i helgen sammanlagt.

Jag tror att denna vecka i lumpen så ska vi ha Arctic Soldier-utbildning. Då ska vi bada isvak och sova ute i bivack. Hoppas det är milt väder så det inte är runt -30 som det varit senaste veckorna däruppe. Jag kommer ju inte hem förrän sista helgen i januari heller för jag ska vara kvar däruppe och ta jägarexamen så nu blir det 3 veckor däruppe alltså. Sen då jag kommer hem fyller Pappa 50 så då blir det fest. Men det ska bli skönt ändå att åka upp dit och börja allting igen. Träffa folket osv. Vi har ju trots allt gjort hälften nu. 158 dar kvar till Muck och det har gått ungefär 165 sen inryck. Nu är det bara att kötta på.

Får se om jag skriver nåt mer innan jag åker men annars så kanske jag får tag i en dator däruppe där jag kan gå in på internet någonting.

Ha de gött tills dess!

Från Cinderella.


"Alla kvinnor kan konsten att säga nej med munnen och ja med resten av kroppen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0