Hittills Vecka 2.

Ja, då har halva veckan gått. Vi bandvagnsförare får utbildning på KSP58 (kulspruta) och resten får utbildning på RB57 (robot).

Vi har endast plockat ihop och isär vapnet än så länge, jag vet inte när vi ska börja skjuta.

Men idag så var alla i plutonen och badade isvak. Motoroverall, fältskjorta och balaclava var det enda vi skulle ha på oss. Man fick ta ett steg och småhoppa i så man fick vatten över hela huvudet sen skulle man hänga fast sig vid iskanten med dubbarna och hänga där tills man kontrollerat andningen. Det värsta med allt var att byta om. Att ha varit i en isvak och sen ta av sig kalla, blöta kläder och ta på sig varma var det färsta. Jag hade ingen känsel i fingrar och tår så att klä på sig var svårt se det var där man led mest. Det kändes som att kläderna var gjorda av sandpapper också. Kan ju med lätthet säga att ballen har aldrig, kommer aldrig eller brukar aldrig vara så liten som den var under den tiden. -13 hade vi i luften.

Vi hade med oss plutonskameran och tydligen så blev jag filmad. Får se om jag får tag på den filmen någonting.

Nu ska jag fortsätta att surfa runt lite innan jag ska tillbaka till regementet. Får se när jag skriver här nästa gång men blir inte i helgen iaf för då är jag kvar i Boden och går jägarkurs.

Hörs!


Kommentarer
Postat av: Millan

Hahaha! Även att den "fiskmunnen" har blivit känd i Härnösand nu också...suck Både på jobbet & i innebandyn...av misstag!! :D haha men men, roligt att man kan roa andra ;D Men känn dig speciell som upptäckte det först, haha!



Tack! Det känns bra med håret nu :)

2010-01-13 @ 21:06:51
Postat av: Emma

gaaah! galet jue!!! gaaaah! uscha! jag och mamma myste i bubblet istället på simhallen ;)

2010-01-13 @ 22:41:50
URL: http://emmanordinsliv.blogspot.com/
Postat av: Nordda

Milla: Jag jag tar åt mig äran men det uttrycket är så skönt :D



Emma: Det är inte så farligt. Byta om är det värsta. :P Mysigt för er då. Hoppas ni simmar nå längder också och inte bara bubblar ;P

2010-01-18 @ 19:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0