Hockey

Ja, idag har jag eldat som en tok för att få nån värme i huset sen så var jag och Jonas på Systemet för att köpa lite färdkost till bussresan till Stockholm imorrn. Efter det så fick vi svänga in till Jonas och hänga lite tvätt. Sen åkte vi till Micke och linade om pipan på Jonas skoter så att värmen inte ska smälta hål på expansionskärlet som det hände ifjol. Efter det körde jag hem gammskotern min som stog kvar där och det var inte det varmaste att göra det.

Sen hade jag en sittplats över till hockeyn så jag tog med mig Kicke och det var ju roligt fram tills att Färjestad kvitterade till 3-3. Sen visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta.

Imorrn så åker jag, Mamma, Emma, Jonas och Marie med Cinderella till Åland för att Mamma fyllde 50 i somras. Det blir väl fylla, mat, tax-free och fylla. Sen kanske utgång på krogen i Sundsvall på lördag direkt när man kommer hem men får se om jag orkar med det. Bilder från resan kommer.

Det drar lite från mina fönster i mitt rum, hehe.




Syr 26:9-12:

En kvinnas lösaktighet visar sig
i utmanande blickar och ögonkast.

Vaka strängt över en självsvåldig dotter,
annars utnyttjar hon din släpphänthet.

Ser du fräcka blickar, så var på din vakt,
och bli inte förvånad om hon trotsar dig.

Som en törstig vandrare dricker med vidöppen mun
av det vatten han först får tag på,
så sätter hon sig på första bästa stake
och öppnar sitt koger för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0