Lugn helg i Boden

I helgen som var så stannade jag kvar i Boden för att jag ska ta jägarexamen. 6 timmar teori på lördag och söndag blev det. Fredagkväll så var jag hos Sellin som bjöd på sprit och såg på tv:n. Dom drog på Bodensia men jag drog tillbaka till regementet och la mig och sov. Lördag började vi 9 på morgon och höll på till kl 15. Efter det så åt jag, Sellin och Flygt middag på regementet sen drog vi till Sellin och chillade lite framför tv:n och runt kl 22-23 så drog dom till någon annan kille och då gick jag tillbaka till I19 och tittade på Benklnäckargänget sen la jag mig och sov. Dagen efter så var det teori 9-15 igen sen slappa jag bara på logementet på kvällen och inväntade att folk i plutonen droppade in en efter en.

Nu till helgen blir det samma visa igen fast jag tänkte kanske festa till det någon kväll också.

Åter till Lumpen; Imorrnbitti så åker vi ut i fält. Alla förare ska skjuta med KSP58 (kulspruta) och övriga ska fortsätta att skjuta med 2 av 4 GRK pjäser eftersom vi förare förvinner så kan dom inte skjuta med 4 pjäser. Det blir alltså 2 nätter i tält men när man är i fält så går tiden så jäkla fort.

Varje gång man sätter sig vid datorn här uppe (1-2 ggr i veckan typ) så ser man att det händer lite grejer hemma. Fester, inbrottsförsök i Hasses bil osv. Jag missar även Emmas födelsedag imorrn och hennes fest. Känns lite tungt att missa en del saker. Men det är saker man får ta att missa lite tid med släkt och vänner på hemmaplan. Eftersom jag inte ska hem förrän den 29:e så slipper jag ju bussresorna då man brukar sitta konstant nästan och tänka på sakerna hemma. Mor- och farföräldrar som bara blir äldre och äldre, missad tid ute i snön med kusiner, förhållanden etc. När man har tjänst från kl 6 till 20 häruppe så hinner man inte fundera på sånt.

Mer snack om privatlivet tar jag då jag kommer hem och sitter vid min dator. Det sitter så många "screenlookers" häruppe så pallar inte att skriva så mycket. Det märks kanske att jag inte är på nåt värstinghumör nu.

Men nu ska jag surfa vidare en stund till sen äta kvällsfika och vila upp mig inför imorrn och resterande dagar. Jag kanske hinner kika in en sväng på fredag eftermiddag, annars blir det inte förrän till veckan igen. Skall försöka ta lite bilder då vi smattrar med kulsprutorna nu i veckan så jag har nåt att lägga in på facebook den 29:e.

Sköt om er där hemma!





Alla kvinnor vill att man enbart ska ägna sig åt dem. Det är därför de flesta kvinnor älskar dumbommar.
Honoré de Balzac

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej sötnöt!

här hemma är de bara bra! hade kalas igår så då var det mycket folk här i min lilla lya :) men jag fick mycket fina saker :)



de e ju så när man är borta vetdu....att man inte kan vara med på allt....du kan ju trösta dej med att du är så jäääkla långt bort....jag har ju missat mycket kalas, skoteråkning, anglingar och sånt för att jag måstat jobba...då har man ju bara varit en liten stund därifrån...något frustrerande :(



ta med dej skidorna hem så kan vi ta en tur till lappstege, äta lite våfflor ;)



hade bra vännen! vi partar åt dej på fredag också ;)



2010-01-20 @ 21:18:45
URL: http://emmanordinsliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0