Militär Utryck Civila Kläder!

Jaha, folks. Då har man gjort klar värnplikten. Ska sammanfatta lite snabbt av det jag kommer ihåg av de sista 2 veckorna vad vi gjorde.

Ja, vi började väl med att, förutom vårda, skjuta med AK47, M16 och Glock 17. Samma kväll så hade vi plutonsfest och grillade. Det kanske spårade lite men det brukar våra fester göra så fort GRK är med.

På torsdagen så hade vi utbildning av Hemvärnet typ hela dagen på AK4 och sköt 2 magasin med den typ.


Isaksson skjuter M16.

Fredagen så gick vi ut ett gäng på Bränna och blev dyng.

Lördagen gick de flesta på Western Farm, som är en High Chaparrall by fast mycket mindre, där det är fest överallt. Brolle jr var där också och uppträdde på scen.

Söndag och måndag gjorde vi bara onödiga saker. Vårda lite här och där så vi skulle ha nåt att göra.

Tisdagen så hade hela kompaniet grillning i Älvlägret. Det började väl spåra ur lite efter ett tag och såklart tack vare GRK. Och med spåra ur så menar jag på ett legendariskt sätt och inte att det var negativt.

Onsdagen var sista natten med gänget så då gick vi ut ett grabbgäng och tog några öl på Bränna i kvällsolen och bara chillade.


Bränna sista kvällen som värnpliktig.

Torsdagen så var det dagen då vi efter ca 330 dagar ilag skulle upplösas. Men hälften av alla kommer jag ju träffa igen i NBG11 men resten som inte skall vara med där kommer jag sakna. Hoppas alla kommer upp till hösten på Regementets dag i Boden.

Och iom att jag inte gör Lumpen mer så går denna blogg i graven.


Kommer sakna de flesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0