Slut på lovet

Jaha, då var det slut på lovet då. Jag blev inge klokare efter besöket på vårdcentralen isf. Dom gjorde samma tester som läkarna på HSA i Boden förutom att nu tog dom blodprov också och tydligen är jag felfri så hostan och allt därtill bör släppa tydligen. Aja, jag har ju frikort så det kostade ju iaf ingenting.

Efter det så var vi på Yngve Norbergs begravning i Hässjö kyrka. Yngve blev 85 år. Han var inte släkt med oss men det började med att han fiskade då och då med mormor och morfar för en herrans massa år sedan (70-talet) sen har han hjälpt oss att snickra osv. Sen dess var han en vän till familjen och har varit det långt innan jag föddes. Han har hjälpt oss med mycket saker på denna gård. Tyvärr så somnade han in för ca 2 veckor sedan.



Jag minns att han snickrade ihop en lite verktygslåda i trä och la i lite smått och gott av de verktyg han hade över och gav mig när jag fyllde år en gång när jag var liten. Han var en riktigt snäll farbror. Vila i frid, Yngve.

Jag tillbringade kvällen hos Jonnhy och Annica där jag även fick träffa Caroline och hennes dreglande hund. Hoppas det inte var sista gången iaf. :)

Nu ska jag gå och sova för jag ska upp tidigt för jag, Jonas, Emma, Micke, Pelle, Denna m fl ska köra skoter upp till Gussjö pimpeln imorrn. Jag kommer köra gamlaste skotern så jag hoppas den kommer hålla. Tror det är 15 mil tur och retur så nu är det upp till bevis om den håller, haha. Annars har jag massa delar om den skulle rasa.

Nu ska jag sova som sagt! Avslutar med låten som dom i kyrkan spelade från början på orgeln på Yngves begravning. God Natt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Fint vännen. Allas vår vän Yngve.

2010-03-09 @ 22:28:03
URL: http://emmanordinsliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0