Bergeforsparken

Ja, igår så var jag, Emma, Jonas, Mamma, Roffe, Uffe, Micke och några fler först på "förmöte" hemma hos Emma. Sedan drog vi iväg på Bergeforsparken. Det var ju drag där både på dansgolvet och i puben då de lokala banden Black Jack och Copycats spelade där. Jag tror jag dansade foxtrot med Jennie, även om hon bara ville "svänga till musiken" eller hur hon sa. Mycket känt folk från släkt och vänner. Många Söråkare och gamla vänner som man inte träffat på jag vet inte hur länge. Sånt gillas då man kommer hem på permis.

Idag ska jag enligt Emma gräva fram hennes sommardäck som ligger någonstans under snöraset under lobryggan. Får väl se om vi hittar dom, annars så tinar dom väl fram till midsommar :D


Jag tänker mycket tillbaka på umgänget från Ala nuförtiden. Snackade lite med Milla igår om vilka vi var ett tag som umgick. Det var ju ett hyfsat stort kompisgäng från Söråker som kunde hitta på saker då. Enda fram till 2an i gymnasiet så kunde alla ha kul ihop sen blev det splittrat. Vissa vill man inte träffa och andra som man fortfarande vill ha kontakt med har man inte träffat på lätt ett halvår. Nej, det där stora kompisgänget som fanns har blivit småa gäng som umgås ungefär varje helg....som förr. Jag kom på igår att det är 5 årsjubileum i år sen vi slutade 9an. Jag saknar Ala...


Hittade lite bilder från den tiden. :)



Gympa.


Hasse och jag i korridoren.


Brännbollsturnering.



Matte. Helvete hur man såg ut. Spinkig och långhårig :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0